Slovenske željeznice (SŽ) iduće bi godine mogle ukinuti Zeleni vlak koji povezuje Sloveniju s hrvatskom Istrom.
Kako tvrde, snose sve troškove ovog međunarodnog vlaka, koji je, međutim, nerentabilan zbog malog broja putnika. Po njima, Hrvatske željeznice (HŽ) nisu spremne na financijsku suradnju, dok HŽ tvrdi suprotno.
Zeleni vlak je sezonski vlak koji povezuje Sloveniju i Pulu tijekom ljetne sezone. U SŽ-u su za STA objasnili da broj putnika i ostvareni prihodi SŽ-a ne pokrivaju ni postotak troškova putovanja do Pule i natrag. Pritom su istaknuli mali obim putničkog prometa te naveli da je prošle godine iz Slovenije za Pulu i druga odredišta preko Buzeta putovalo 3139 putnika, a iz Hrvatske za Sloveniju 315 putnika. U međuvremenu su iz HŽ-a za STA rekli da ih je SŽ obavijestio o tome da Zeleni vlak više neće voziti za Pulu u sezoni 2024./2025. na međunarodnim skupovima na kojima se utvrđuje budući vozni red. Kako objašnjavaju u HŽ Putničkom prijevozu (HŽPP), SŽ je predložio da Zeleni vlak vozi do Buzeta, a zatim bi pokušali uspostaviti vezu u Buzetu. Iz HŽPP-a su za STA pojasnili i da su tražili da navedeni vlakovi i u novom voznom redu voze kao i dosad. Ujedno su dodali kako je "što se tiče presjedanja u Buzetu, to moguće samo redovnim vlakovima HŽ-a koji prometuju na području Istre i za koje je vozni red dogovoren u suradnji s istarskom općinom". , tako da je prilagođen stalnim putnicima odn učenici, studenti i radnici“. U međuvremenu su iz SŽ-a istaknuli da bi ovo rješenje značilo čekanje putnika na kolodvoru u Buzetu od 120 minuta, što za njih nije prihvatljivo. Dodali su kako je u mogućnosti i kasniji dolazak vlaka u Buzet kako bi se skratilo vrijeme povezivanja te prikupljaju informacije za cjelovito rješenje povezivanja. “U SŽ-Potniškom prometu svakako želimo zadržati izravnu željezničku vezu s Pulom, ali bez dogovora, bilo u smislu djelomičnog sudjelovanja HŽPP-a u troškovima vožnje SŽ dizel lokomotiva na hrvatskom dijelu mreže ili nekog Drugi oblik zajedničkog pružanja usluge, izravna željeznička veza s Pulom, nažalost, više se ne može održati", objasnili su za STA. Ujedno su dodali kako su već poslali zahtjeve odn prijedloge za uspostavljanje dijaloga i iznalaženje mogućih rješenja koja bi pomogla održavanju izravnog vlaka za Pulu. Iz HŽPP-a su, pak, za STA rekli da snose troškove vožnje navedenih vlakova na teritoriju Hrvatske, koji uključuju plaćanje trasa vlakova na relaciji Pulj-Buzet granica (90,6 km), troškove zaustavljanja vlakova na kolodvora, troškove sastavljanja vlakova i troškove parkiranja vlakova na hrvatskom teritoriju. Osim toga, HŽPP plaća usluge strojovođa i konduktera na ovom dijelu pruge. Kako su također objasnili, razgovori o voznom redu za 2024./2025. Ujedno su dodali kako, uvažavajući obostrani interes i dosadašnju suradnju, vjeruju da će pronaći rješenje da se ovaj vlak nastavi voziti iu narednoj godini. Kako uvjeravaju, isto žele i u SŽ-Potniškom prometu. U kratkom roku stoga će imati bilateralni sastanak s HŽ-om na kojem će pokušati postići zajednički dogovor oko održavanja vožnje vlakova odn. ove izravne veze. |